Tilburg HBO Achmea

Wil jij een baan in een maatschappelijk relevant domein met volop aandacht vanuit de politiek? Met als belangrijkste klantdoelgroep de ondernemers. Waarbij ons doel is om klanten die arbeidsongeschikt raken, zo snel mogelijk weer aan het werk te helpen.

Wil jij werkzaam zijn in een dynamische omgeving, waarin je veel vrijheid hebt in het regelen van dossiers die meestal complex van aard zijn, maar waar je rekening houdt met de regels en kaders waar Achmea als verzekeraar aan wil voldoen? Spreekt dit jou aan? Dan is dit een vacature voor jou!

De functie

Binnen de afdeling claimbehandeling van arbeidsongeschiktheidsverzekeringen (AOV) heb je veelvuldig telefonisch contact met klanten die zich arbeidsongeschikt gemeld hebben. Je bent verantwoordelijk voor het duurzaam herstel van onze arbeidsongeschikte klanten in zo’n kort mogelijke tijd, tegen zo laag mogelijke kosten. Je hebt regie in het dossier, toont daarbij lef en je bent besluitvaardig. Je gaat lastige gesprekken met de klant niet uit de weg. 

AOV heeft alle disciplines voor duurzaam herstel in eigen huis: eigen arbeidsdeskundigen en medisch deskundigen. 'Binnen' ben jij de regisseur van de arbeidsongeschikte klant. Dat betekent: je zet in wat nodig is voor duurzaam herstel van onze klant en schakelt veelvuldig met arbeidsdeskundigen en medisch adviseurs. Ook ben je op de hoogte van de mogelijkheden voor het inzetten van interventies die bij kunnen dragen aan een duurzaam herstel.

Het profiel

  • afgeronde opleiding op HBO niveau
  • Juridische affiniteit (d.m.v. opleiding of ervaring)
  • In bezit van WFT Basis
  • Indien je in het bezit bent van WFT Inkomen is dat een pre
  • Kennis en ervaring van Inkomen/AOV is een pre
  • Belangrijke competenties: klantvriendelijk, stressbestendig, flexibel, proactief en resultaatgericht


Binnen Achmea stellen wij het klantbelang centraal. Dit betekent dat wij alleen producten en diensten aanbieden met toegevoegde waarde voor de klant op de lange termijn. Het is daarom belangrijk dat je in deze functie de belangen van de klant onderkent en zichtbaar afweegt ongeacht of je nu direct of indirect klantcontact hebt. Je geeft de klant wat hij/zij werkelijk nodig heeft.

Jouw afdeling

AOV maakt onderdeel uit van de keten Inkomen, onderdeel van de divisie Schade & Inkomen. De afdeling AOV is verantwoordelijk voor acceptatie, beheer, productmanagement en claimbehandeling van de producten AOV, Hypotheekbescherming en Ongevallen. Wij bieden producten voor de labels Interpolis, Centraal Beheer en Avéro. In totaal werken er ongeveer 120 fte’s verdeeld over verschillende teams op de locatie Tilburg. Binnen de afdeling AOV zijn twee teams van ongeveer 20 mensen die de claimbehandeling afhandelen. Je zult in één van deze twee teams zitten.

Wij bieden

Een afwisselende baan in een moderne, enthousiaste organisatie met uitstekende arbeidsvoorwaarden, waaronder een vaste eindejaarsuitkering (8,33%), goede pensioenvoorzieningen en een marktconform salaris. De salarisrange loopt van € 2.858,- tot € 3.979,- (Bruto maandsalaris o.b.v. 36 uur per week excl. eindejaarsuitkering en vakantiegeld). De uiteindelijke inschaling en hoogte zijn afhankelijk van kennis, opleiding en ervaring. 
Het menselijk kapitaal is voor Achmea van grote waarde. Dit betekent voor jou als mogelijke nieuwe collega ruime mogelijkheden tot persoonlijke ontwikkeling. Het betreft een functie voor 36 uur per week met als standplaats Tilburg. Wij bieden een jaarcontract. Je bent op korte termijn welkom!

Solliciteren en meer weten?

Voor vragen over de functie en/of de procedure kun je contact opnemen met Jacco Eijgelaar, recruiter, op telefoonnummer (06) 30 08 1969  (stuur gerust een sms of whatsapp bericht indien je de voicemail krijgt). Of solliciteer direct via de “solliciteer” button op deze pagina. We zien je CV en overtuigende motivatie graag tegemoet!

Een Pre Employment Screening en online assessment zijn vaste onderdelen van de selectieprocedure.

Delen: