Landelijk 40 uur 0-2 jaar WO Unilever

Customer Development (Sales) zorgt ervoor dat onze merken beschikbaar zijn voor onze consumenten en klanten overal ter wereld. Daarnaast werken onze Customer Development-teams samen met klanten om te pionieren met nieuwe producten, categorieën en concepten.

Unilever Future Leaders Programme Customer Development

Elke dag gebruiken miljarden consumenten onze kwaliteitsproducten. Al die producten moeten voor hen verkrijgbaar zijn bij hun favoriete winkels en verkooppunten.

Bij Customer Development kom je dan ook in aanraking met een verscheidenheid aan klanten in allerlei markten. Dit biedt je veel interessante carrièremogelijkheden. Of je nu actief bent in categorie- of accountmanagement, de functies zullen je inzicht geven in ons bedrijf en je uitdagen op het gebied van je kennis van onze klanten en onze consumenten.

Als Customer Development Management Trainee ben je verantwoordelijk voor de omzet en groei van jouw productcategorie. Daarnaast kun je ook de verantwoordelijkheid krijgen voor de ontwikkeling en implementatie van geïntegreerde merken of van specifieke oplossingen en activiteiten voor een categorie. In elke functie vormen het faciliteren van de klant én een perfecte uitvoering van alle activiteiten de sleutel tot groei.

Tijdens je Unilever Future Leaders Programme neem je deel aan de Customer Development Foundation Course van de Unilever Customer Development Academy. Daar ontwikkel je je vaardigheden om strategisch te denken en krijg je diepgaand inzicht in de financiële en economische uitdagingen die bij jouw klanten en in jouw kanaal een rol spelen. Je zult beter dan wie ook in de markt weten hoe je met hen moet samenwerken om gezamenlijk een winstgevend en groeiend bedrijf op te bouwen. Klanten zullen je zelfs regelmatig vragen naar jouw visie op het gebied van winkeltrends en consumentengedrag en -gewoonten. Je zult nauw samenwerken met de afdeling Marketing om activiteiten rond productintroducties te coördineren. Daarnaast ga je contacten onderhouden met verschillende klanten in allerlei soorten markten.

Aan het eind van je Unilever Future Leaders Programme zet je een volgende stap om je verder te ontwikkelen op het gebied van Customer Development. Naarmate je je ontwikkelt, worden je functies uitdagender. Zo ga je bijvoorbeeld grotere merken, productcategorieën, budgetten of meer mensen managen.

Categoriemanagement en customer marketing

Begrijpen wat klanten willen maakt het mogelijk op verschillende manieren bij verkooppunten de vraag te stimuleren; van productpresentatie in de winkel tot promotiestrategieën en prijspositionering. Een belangrijk aspect is strategisch denken: je kennis van consumenten en concurrenten gebruiken om de beste besluiten te nemen over prijzen, promoties, marktonderzoek en groei.

Accountmanagement

Account management heeft alles te maken met het opbouwen van hechte relaties met klanten en het vergroten van omzet, winst en marktaandeel. Door de relaties met onze klanten te onderhouden, zorgt account management ervoor dat Unilevers merken en promotionele activiteiten in alle retailkanalen te vinden zijn. Account management is ook het plannen en implementeren van promoties en – nog belangrijker – het onderhandelen over prijzen en marges

Delen:

Solliciteer voor Unilever: Future Leaders Programme - Customer Development

Unileververplicht veld