Wilt u ook graag in contact komen met ruim 170.000 hoogopgeleide studenten en starters om zowel uw werkgeversmerk te versterken als concreet studenten en starters te werven? En zoekt u een kanaal dat onderscheidend, persoonlijk en altijd effectief is?

Dan kan De Carrièrebus voor u een geschikt kanaal zijn. De Carrièrebus is namelijk frequent aanwezig op locaties en evenementen waar uw doelgroep zich bevindt. Tenminste, als u als werkgever wel eens op zoek bent naar jong, hoogopgeleid talent; studenten die binnen 2 jaar denken af te studeren aan een hbo- of wo-opleiding, dan wel starters met maximaal 2 jaar werkervaring. Daar vertellen onze coaches o.a. uw verhaal, vanuit een onafhankelijke rol, en matchen zij studenten met werkgevers.




Waarom De Carrièrebus?

De Carrièrebus is geboren uit noodzaak. Veel studenten hebben tijdens en na hun studie behoefte aan gericht advies over hun carrièremogelijkheden en persoonlijke begeleiding bij het oriënteren en solliciteren. Door de snelle opkomst van het internet zien ze vaak door de bomen het bos niet meer. Beslissingen worden regelmatig 'ad hoc' genomen, op basis van beperkte informatie, een eerste gevoel of het eerste baanaanbod dat ze ontvangen. Tegelijkertijd komen veel werkgevers er door gebrek aan tijd en capaciteit nauwelijks aan toe om persoonlijk en frequent (genoeg) met de studenten in contact te treden.

Vanuit De Carrièrebus zetten ervaren arbeidsmarkt adviseurs zich in om jong talent in contact te brengen met werkgevers, en andersom. Daartoe bezoekt De Carrièrebus jaarlijks zo'n 65 keer alle universiteiten en hogescholen, o.a. op bedrijvendagen, om studenten gericht te adviseren over hun carrièremogelijkheden. Op deze manier brengt De Carrièrebus ook uw organisatie als aantrekkelijke werkgever onder de aandacht bij het hoogopgeleide talent van vandaag en morgen.



Scroll verder naar beneden voor meer foto's.


Naar het evenementenoverzicht »

Onafhankelijk en vrijblijvend advies.

In tegenstelling tot vele arbeidsmarktcommunicatie-initiatieven en recruitmentbureaus spant De Carrièrebus zich in om studenten en young professionals gericht carrière-advies op maat te bieden dat volledig aansluit op hun achtergronden en wensen. Daarmee bewaken wij onze onafhankelijkheid richting de student en kunnen we voor u waarborgen dat uitsluitend geschikte én gemotiveerde young professionals met uw organisatie in contact komen.



De Carrièrebus, de facts:

  • Persoonlijk (offline) bereik: jaarlijks ca 75.000+ hoogopgeleiden. De Carrièrebus is ambassadeur van uw organisatie; circa 65 keer per jaar op alle universiteiten, hogescholen en bedrijvendagen;
  • Online bereik: jaarlijks ruim 95.000 unieke bezoekers (via www.carrierebus.nl);
  • Exclusief bereik; De Carrièrebus komt voorafgaand aan de bedrijvendagen al in contact met studenten tijdens promotiedagen en voorbereidingssessies. Daarnaast wordt De Carrièrebus vaak uitgenodigd door studieverenigingen en besturen voor exclusieve trainingen en workshops;
  • De Carrièrebus biedt zowel ondersteuning op de evenementen waar uw organisatie zelf ook aanwezig is en vertegenwoordigt uw organisatie daarnaast als ambassadeur op de evenementen waar uw organisatie zelf niet aanwezig kan zijn;
  • Gerichte promotie van al uw carrièremogelijkheden voor studenten en starters zoals startersfuncties, traineeships, inhousedagen, business courses, etc.;

overige facts

  • Persoonlijke 1-op-1 wervingsactiviteiten zowel vanuit de bus (on campus, banenbeurzen) als vanuit De Carrièrebus stand op de bedrijvendagen en beurzen;
  • Crossmediale promotie van uw carrièremogelijkheden middels het verspreiden van uw brochures of flyers, gadgets, visitekaartjes, vacatureteksten, posters, etc.;
  • Effectieve communicatie vanwege het brede aanbod en de onafhankelijke rol van onze carrièrecoaches;
  • Opvallende en unieke (arbeidsmarkt)communicatie- methode met hoge attentiewaarde;
  • Aantrekkelijk vast tarief; zowel employer branding als onbeperkt en persoonlijk matchen van hoogopgeleid talent met uw bijbanen, stages, startersfuncties en traineeships, zonder extra kosten.


Gegarandeerd resultaat.

De Carrièrebus onderscheidt zich van andere arbeidsmarktcommunicatie initiatieven door haar brede dienstenpakket waarin een groot en divers online bereik wordt gecombineerd met een frequente, persoonlijke en gerichte (offline) benadering. Met als resultaat een unieke vorm van arbeidsmarktcommunicatie ter versterking van uw werkgeversmerk en directe (extra) aanwas van het hoogopgeleide talent dat bij uw organisatie past.

Resultaten uit het verleden tonen aan dat onze dienstverlening naast een intensieve bijdrage aan het werkgeversmerk ook altijd nieuwe medewerkers oplevert. Wij ondersteunen u dus niet alleen in het vergroten van uw werkgeversmerk zodat u zelf makkelijker nieuwe medewerkers aan kunt (blijven) trekken en behouden, maar bieden tegelijkertijd de garantie dat er direct vanuit onze dienstverlening altijd (een) young professional(s) bij u in dienst zullen treden. Zo bieden we als arbeidsmarktcommunicatie bureau te allen tijde meer resultaat op uw investering (ROI) dan een recruitmentbureau.



Als goede ambassadeur van uw organisatie bereiden wij ons graag voor.

Om uw organisatie goed te kunnen representeren nemen wij voordat wij op pad gaan deel aan een introductie- dan wel inhousedag of draaien we een dagdeel mee bij uw organisatie. Daarbij gaan we graag in gesprek met verschillende medewerkers om een goed beeld te krijgen van de carrièremogelijkheden en de bedrijfscultuur binnen uw organisatie.



NIEUW! Gratis bijbanen plaatsen op StudiegerelateerdeBijbanen.nl

Biedt uw organisatie ook studiegerelateerde bijbanen aan? Plaats deze dan gratis en vrijblijvend op het gelijknamige platform dat wij komend collegejaar onder de aandacht zullen brengen bij hoogopgeleid talent op hogescholen en universiteiten.


Meer weten over de deelnamemogelijkheden?

Neem dan vrijblijvend contact met ons op via het contactformulier.



ONZE ANDERE ONLINE PLATFORMEN:




Wat anderen over ons zeggen

"Ik heb De Carrièrebus leren kennen op de Amsterdamse Carrière Dagen, waar ik mijn cv door hen heb laten checken. Toen hebben zij mij erg geholpen door actief mee te denken over wat voor werk ik nou eigenlijk zocht en wat ik vervolgens uit wilde stralen met mijn cv. Om deze reden heb ik hen afgelopen augustus benaderd met de vraag of zij mij verder konden helpen bij het vinden van een baan. Mijn wens: op korte termijn werk vinden dat aansluit op mijn interesse in Supply Chain Management en waarin ik meteen veel verantwoordelijkheid krijg. Middels een nieuw initiatief van De Carrièrebus ben ik uiteindelijk in contact gekomen met een logistieke startup, waar ik sinds afgelopen maandag met veel plezier werk."

Jochem Hoogesteijn (student Universiteit van Amsterdam)



“Gedurende het carrière-evenement werden door diverse multinationals uit de financiële en bancaire sector o.a. workshops georganiseerd voor Nederlandse en internationale studenten. Een van de hoogtepunten van de dag was het carrière-advies dat De Carrièrebus gaf aan lange rijen Masterstudenten. Erg waardevol advies en goede inzichten van inspirerende en oprechte ondernemers!”

Bas Henckens (student Universiteit Maastricht)

“Tijdens mijn bestuursjaar heb ik enkele evenementen georganiseerd waarbij ik heb samengewerkt met De Carrièrebus. Iedere keer weer werd ik verbaasd door hun professionaliteit en enthousiasme. Van het begin van de ochtend tot aan het einde van de middag waren zij even behulpzaam en namen ze uitgebreid de tijd om iedereen zo goed mogelijk te helpen. Ik ken meerdere studenten die enorm veel profijt hebben gehad van hun expertise en behulpzaamheid en zelf behoor ik ook tot die groep.”

Kay van Zonderen (trainee Achmea)


“De Carrièrebus checkte in oktober 2015 mijn cv tijdens een recruitment event. Nu, bijna anderhalf jaar later, heb ik nog steeds nauw contact met ze en beschouw ik hun als mijn mentor in alles wat ik doe omtrent studie en werk. Gunay is een karakter mens, iemand die al je werkervaring en studieresultaten opzij zet en eerst kijkt naar wie jij als mens bent. Volgens haar haal je het beste uit jezelf wanneer je dingen doet in een omgeving waar jou normen en waarden bij aansluiten.”

Daniel Langerveld (student TU Eindhoven)

“De Carrièrebus creëert een vertrouwd gesprek waar je in alle openheid kan spreken, en weet vervolgens snel de situatie in te schatten en feilloos (opbouwende) kritiek te geven. Ze hebben oprechte interesse en zijn tegelijkertijd eerlijk en verfrissend. De feedback op doorgevoerde wijzigingen en ideeën later blijft snel en persoonlijk. Hun oprechte en zeer kundige advies is zeker aan te raden.”

Alexander van ’t Hof (student Erasmus Universiteit)


“Tijdens de Recruitment Days in Groningen heb ik de workshop Non-Verbale Communicatie van De Carrièrebus gevolgd. Een onwijs leuke training. De communicatie met De Carrièrebus voelde heel erg vertrouwd en alle mensen die ik heb gehoord over Your Talent Group konden alleen maar vanuit waardering spreken. Ik hoop in de toekomst nog eens met YTG in aanraking te komen en raad iedereen het aan om contact met ze op te nemen als je een sparringspartner zoekt die oprecht meedenkt over jouw toekomst.”

Laurien Meijer (student Rijksuniversiteit Groningen)

“Tijdens de Maastricht Business Days heb ik veel tips en advies gekregen om mijn cv beter te maken van De Carrièrebus. Daarbij hebben ze mij ook veel nuttige suggesties gegeven waar ik verder kon kijken naar een mogelijk traineeship. Ik ben in ieder geval heel erg blij dat ik De Carrièrebus tegen ben gekomen!”

Janneke Verhaegh (student Universiteit Maastricht)


Wat anderen over ons zeggen

  • Persoonlijk betrokken en altijd bereid om proactief mee te denken. Met hun creatieve, authentieke en open mindset verbinden ze ons met interessante toekomstige werknemers. Zeker een toegevoegde waarde voor onze werving!

    Floor PhilippenRecruiter

  • Het originele concept van De Carrièrebus heeft er voor gezorgd dat we op een andere manier bij onze doelgroep onder de aandacht komen en blijven.

    Judith van TongerenCoördinator Werving & Selectie

  • De kracht van De Carrièrebus is om de kernwaarden van een organisatie goed te vertalen naar de studenten en daarmee hebben zij de SVB goed op de kaart weten te zetten.

    Monica BickCorporate Recruiter